RSS

Atina za jedan dan

12 авг

Kerameikos, oko 13.00h

– treca grupa objekata –

Kerameikos

Kako imam viska vremena do polaska voza krecem ka Keramikosu, jer to mogu posetiti u sklopu karte koju sam kupio za Akropolj, a koji se nalazi sa suprotne strane metro stanice. Izlazim sa stanice i idem na suprotnu stranu i ulicom Ermou se spustam ka Kerameikosu. Tek sada primecujem da su mi ruke od laktova na dole skroz pod plikovima sto me za pocetak cudi jer kako imam osetljivu kozu vec sam bio pregoreo pre 7-8 dana na plazama Paralije i mislio sam da se koza smirila. Samo sam zagrebao povrsinu koze, kad je ista pocela da se ljusti. Iz estetskih razloga oljustio sam tu odbacenu kozu sa ruku bez posledica (kao zmija) iduci ka Kerameikosu.

IMG_1184_resize

Kerameikos je sirok prostor u kome se nalaze ostaci mnogobrojnih grobnica, Dipylon kapije, svetog puta, svete kapije, Pompeion zgrade, crkva i muzej. Prolazim, slikam, a najveci utisak na mene ostavlja nekolicina palmi do crkve unutar tog prostora. Vracam se na Thissio stanicu samo sa druge strane stanice, prolazeci kroz ulicicu sa starim kucama i jednom crkvom.

IMG_1193_resize IMG_1196_resize IMG_1198_resize

Larissa stanica, opet, negde oko 13.45h

Predposlednje odrediste u Atini je stanica Omonia. Tu se prebacujem na crvenu liniju kojom se vracam na pocetak puta po atini, Larissa metro stanicu, iz koje izlazim na glavnu zeleznicku stanicu Atine sa istim imenom. Snabdevam se vodom, jedem i odlazim da kupim kartu, gde me ceka iznenadjenje. Kako sam se namucio u diolasku, sada trazim kartu sa rezervacijom, na sta dobijam odgovor, da rezervacija nema. Opet trazim, reko mozda me nije razumeo, a salterski radnik mi opet odgovara da rezervacija nema. Pade mi mrak na oci, i na sve sto videh tog dana. Kupih kartu i odoh na peron. Dolazi voz, ulazim i smestam se. Nakon par minuta sam morao da ustanem, ali nadjoh slobodno mesto pored jednoh smesnog tipa obucenog skroz u belom.

IMG_1210_resize

Atina-Katerini, putovanje vozom, 15.00h – 20.45h

I podjosmo put Katerinija. Dok sam sedeo, lik u belom koji inace putuje za Solun se samo nesto vrteo, te je pio vodu, te je isao u wc, pa u restoran, pa se mazao nekim kremam, spricao nekim uljima i u govoru, razgovarao ili prepirao sa okolinom, a cim bi odlazio sa sedista, lik mojih godina koji je sedeo preko puta mene se samo smejao. I posle ne znam vise ni sam koliko kilometara, opet ista prica. Na nekoj od sledecih stanica, negde nakon 2h puta morao sam da ustanem nekom sa rezervacijom. I opet stajanje izmedju kupea, sada sam za razliku u odlasku bar imao sta videti, te sam narednih 30min-45min proveo na vratima voza posmatrajuci predele, koji su u tom delu bili ne zaboravni. Da nisam ustao, verovatno to ne bih imao uslikano, a bilo bi steta. Taj deo pruge prolazi u pocetku kao kroz neki kanjon, bas na velikoj visini, a zatim se pruga nalazi bukvalno na litici. Cim pogledate kroz prozor, na dva metra od pruge je ponor, a ispred se daleko pruza ne zaboravan pogled. Nalazimo se po mojoj proceni na par stotina metara iznad ravnice koja se pruza sa desne strane voza. Kao sto spomenuh sada nisam dugo stajao, i ubrzo nakon neke od stanica oslobodilo se nekoliko mesta u restoranu, a kako sam bio izmedju vagona sa putnicima i vagon-restorana, brzo sedoh na prazno mesto, dok se preko puta mene kasnije uvali neki kinez. Narucih frappe (2.5€) i narednih 2.5h sam pio kaficu i posmatrao predele, kako je jos uvek bio dan.

IMG_1218_resize

IMG_1215_resize IMG_1216_resize IMG_1217_resize
IMG_1223_resize

Kada se voz konacno spustio sa tih litica, i brda koja su potom naisla, usli smo u ravnicum, u kojoj je pruga dvosmerna i na kojoj voz ide neverovatno brzo. Koliko je bilo moje odusevljenje videvsi da se drveca i bandere pored kojih prolazimo razmazuju od brzine ne mogu vam opisati. Voz na tim dvosmernim delovima po nekoj mojoj proceni ide bar 150km/h, sto je za nase pruge i zeleznicu ne dostizno, a u krivinama se i naginje kako ne bi morao da smanjuje brzinu. Kada smo prosli Larissu, morao sam da ustanem i da to usnimim, a kao dokaz brzine kojom voz ide je bio i autoput, koji je na dobrom delu puta isao na nekih 100-200m od nas paralelno sa prugom. Kada vidite, kako voz ostavlja za sobom automobile i kamione na autoputu, sve vam je jasno. A onda se setite nasih vozova pa se osecate jadno, i ako ovi grcki vozovi nisu nista specijalno i preskupo. I kada je naisla Platamonas stanica, bese mi jasno da sam jako blizu Katerinija.

Katerini-Paralia, povratak, 20.45h – 21.00h

Tako i bese, ubrzo je naisla stanica Katerini, na kojoj se iskrcavam i sa koje se zapucujem ka stanici autobuske linije br.1 sa pocetka ove price, sa koje se vracam na polazno mesto, a ujedno i poslednji cilj na ovome putu, u centar Paralije.

IMG_1231_resize

Zakljucak, utisci

Tu se i zavrsava jednodnevni obilazak Atine iz Paralije. Koliko je bilo lepo videti sve starine, ali i novine Atine, koje u Beogradu necemo skoro videti, toliko je i put vozom bio naporan, sto zbog 11h ukupnog puta u okviru jednog dana, sto zbog 3-4h stajanja u toku tog puta, ali i ne spavanja.

Kada se sve sabere i oduzme, imamo sledece cinjenice:

· Karte za “Normal” voz u oba smera staju ~25€, povratna je verovatno jos jeftinija,

· Putovanje vozom zbirno u oba smera traje oko 11h uz mogucnost visecasovnog stajanja,

· Kupovinom dnevne karte za metro, a ujedno i za ostali gradski prevoz, koja staje 3€, resava se problem kretanja-prevoza po gradu,

· Kupovinom karte za Akropolis, koja staje 12€ dobijate i karte za Zevsov hram, Ancient Agora, Theatre Of Dionysos, Roman Agora i Kerameikos.

Ono o cemu se treba razmisliti pre polaska na put, je mozda autobuski prevoz. Kako u Paraliji ponude mnogobrojnih agencija za jednodnevni izlet u Atinu staju 30€, moze se pretpostaviti da i povratna karta na relaciji Katerini-Atina ne bih trebala da staje vise od 30€, sto vam za nekih 5€ vise od zeleznickog prevoza donosi osigurano mesto za sedenje, a uz to i verovatno nesto krace putovanje, sto se itekako isplati, jer se u odlasku moze odspavati, a samim tim i biti svez po dolasku u Atinu.

Sa druge strane, u Grckoj postoje tri tipa vozova. Prvi tip, “normal” kojim sam ja isao je najjeftiniji, i putovanje je najduze, 5h45min. Drugi voz je ICity (IC) cija karta staje 32.80€ u jednom pravcu, a put traje 4h15min. Treci je ICityE (ICE) kome samo ime govori da je Expres i koji saobraca na dve linije, Larissa-Atina i Solun-Atina, i cije karta staju 32.30€ i 48.40€ respektivno, a put traje 3h20min i 4h20min.

Dakle, on se ne moze uhvatiti u Kateriniju, te se samim tim autobuski prevoz namece kao najbolje resenje, naravno ako je moja pretpostavka oko cene karte tacna. Jedino sta moze biti problem je vremena polaska autobusa, ali trebalo bi da postoji neka jutarnja linija za Atinu.

Postoji jos jedna mogucnost za prevoz, a to je Rent-A-Car, koji koliko mi se cini, moze da se iznajmi za 50€ za jedan dan, sto se za npr. 4 osobe cini isplativim.

I na kraju, za razliku od agencijskih ponuda u Paraliji koje za 30€ obuhvataju samo centralni deo Atine, samostalna organizacija moze biti mnogo zanimljivija sto se tice sadrzaja i upoznavanja grada. Ako letujete u Paraliji ili u bilo kom letovalistu u regionu Olimpa, a niste bili u Atini, isplati se za nekih 50-60€ sto se ukupnih troskova tice obici Atinu, i pored toga sto moze biti fizicki naporno. Kad se sve presabere, sada mi ni malo nije zao sto sam utrosio jedan dan letovanja na posetu Atini, i to preporucujem svima.

Prikaz troskova

cena

komada

ukupno

Karta za voz u jednom pravcu (Katerini-Atina)

12.60 €

2

25.20 €

Ulaznica za Akropolj i propratne lokacije

12.00 €

1

12 €

Karta za metro i ostali gradski saobracaj

3.00 €

1

3 €

Propratni troskovi (hrana, pice i drugo),
u zavisnosti od potreba (ovde prikazan moj trosak)

15.00 €

1

15 €

Karta za liniju br.1 (Paralia-Katerini)

1.30 €

2

2.6 €

UKUPNO

57.80 €

Tabela troskova

Linkovi

INFO

http://www.athensinfoguide.com/

http://www.athensinfoguide.com/open.htm

http://www.greeka.com/attica/athens/athens-pictures-360/index.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Acropolis_of_Athens

http://en.wikipedia.org/wiki/Athens

http://www.greece-athens.com/

http://www.stoa.org/athens/

http://www.visitgreece.gr/

http://en.wikipedia.org/wiki/Greece

http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D1%87%D0%BA%D0%B0

http://www.gogreece.com/

http://www.ask4greece.org/

http://greek-motorway.net/

http://apostolos.fotopic.net/

http://www.gnto.gr/

http://en.wikipedia.org/wiki/Ionic_order

http://en.wikipedia.org/wiki/Doric_order

http://en.wikipedia.org/wiki/Corinthian_order

http://www.ktelvolou.gr/dromologia.html

http://www.ose.gr/ose/content/Home.aspx?d=39&rd=16685622&f=-1&rf=-1&m=-1&rm=-1&l=1

http://hazards2006.geology.upatras.gr/travel.htm

MAPE kretanja

Athens-Metro
Athensmap02
athens-acropolis-map

MAPE (za download)

http://www.planetware.com/maps/greece-gr.htm

http://www.planetware.com/maps-/greece-salonica-gr-mac-salon.htm

http://www.planetware.com/maps-/greece-athens-gr-ath-ath.htm

http://www.alpha-omegaonline.com/Athens_map/athens_map.htm

http://www.alpha-omegaonline.com/athens_airport/athens_airport.htm

http://www.hri.org/info/maps/

http://www.greeka.com/attica/athens/athens-map.htm

http://www.greeka.com/attica/athens/athens-map/athens.jpg

http://www.theatroedu.gr/main/index.php?option=com_content&task=view&id=627&Itemid=379&lang=en

http://www.ims.demokritos.gr/IPPW-3/index_files/Athens%20Metro.jpg

http://www.alleuroperail.com/eurorailway-maps/greece-map.htm

http://www.ims.demokritos.gr/IPPW-3/index_files/Athens%20Metro.jpg

google

http://maps.google.com/maps?q=athens&ie=UTF8&oe=utf-8&client=firefox-a&z=12&iwloc=addr

http://maps.google.com/maps?q=greece&ie=UTF8&oe=utf-8&client=firefox-a&ll=38.976492,23.818359&spn=12.188252,22.609863&z=6

by Ludvik Andrija, Athens, Greece, jun 2008

Advertisements
 
4 коментара

Објављено од стране на август 12, 2008 in Putovanja

 

Ознаке: , , , , , , , , , , , ,

4 responses to “Atina za jedan dan

  1. Marina

    јануар 31, 2009 at 20:49

    Hvala na ovako detaljnom opisu. Cene se neće izmeniti za ovo leto, bar ne mnogo, a mi baš planiramo da obiđemo Atinu. Da li bi se isplatilo da se uzme neki smeštaj, samostalno u Atini? Koliko je ona skuplja od Paralije?
    Pozdrav, Marina

     
  2. ludvikandrija

    фебруар 1, 2009 at 12:05

    Iskreno, nisam obracao paznju na smestaj u Atini! Ali ako planirate da se zadrzite dva tri dana, nacicete sigurno neki hotelchic, pa da na miru obidjete, zaista prelep grad.

    Sto se tiche celog odmora, mislim da se moze medju ovim linkovima iznad pronaci i neki info ili ponuda smestaja u Atini. U svakom slucaju, sve informacije se uglavnom mogu pronaci na netu.

    Cene su uglavnom iste i u Parali-i i u Atini, sto ose tiche hrane i sl. Sto se smestaja tiche, ne bih znao, sigurno je nesto skuplje, ali ne verujem da je nesto preterano.

    Ja ove godine imam u planu da obidjem severni deo Grcke, tj. da mi baza bude mozda neko letovalishte na Halkidikiju, a da odatle idem do Soluna i Waterland-a.

     
  3. Sladjana

    јануар 24, 2011 at 23:13

    Sve pohvale za opis. Stvarno jako korisno. Ako se odlucimo za Atinu u sopstvenoj reziji, ovo ce nam biti plan obilazaka! Bar za pocetak.
    Pozdrav!

     
  4. marimari

    јул 30, 2011 at 16:58

    Želim pre svega da se zahvalim na korisnim informacijama koje su nam poslužile prilikom obilaska Atine iz Katerinija a koje sam pročitala na vašem blogu neposredno pred letovanje u Paraliji.
    Mi smo išli istim vozom u ponoć i putovali 10 sati jer se voz pokvario.Proveli smo ceo dan u Atini kojom smo oduševljeni i vratili se istim vozom opet u ponoć iz Atine do Katerinja,ovog puta za 5 sati.Dve uzastopne noći u vozu je naporno pogotovo sa detetom a i putnici su uglavnom crnci,Afganistanci i imigranti iz Albanije a ni ostali putnici baš nisu za pohvalu.
    Jedna napomena u vezi rezervacija sedišta u vozu – na stanici Katerini uz kupljenu kartu ne dobijate broj sedišta,što nije strašno ako idete do Soluna za sat vremena pa možete i da odstojite.KARTE SA OZNAČENIM SEDIŠTEM ( relacija Katerini – Atina) SE MOGU KUPITI U SOLUNU BILO NA SAMOJ STANICI BILO U EKSPOZITURI GRČKE ŽELEZNICE – OSE – NA ARISTOTELOVOM TRGU U SAMOM CENTRU SOLUNA( radno vreme je do 15 h).Ovo je važno jer je put do Atine vozom dug ( U našem slučaju 10 sati zbog kvara) a voz je uvek prepun i mnogo ljudi stoji.Mi smo morali da se izborimo za naša sedišta sa nekim imigrantima iako su bila numerisana.Ovo se odnosi na onaj najejeftinji voz gde je povratna do Atine oko 26 e.
    Hvala na korisnim infomacijama i što se tiče atinskog metroa koji zaista štedi vreme u obilasku ovog ogromnog grada. Pozdrav 🙂

    Mali poklon čuvena pesma Mikisa Teodorakisa — Voz polazi u 8 sati ,voz za Katerini

     

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

 
%d bloggers like this: