RSS

Atina za jedan dan

12 авг

Pirej, oko 06.30h

Pirej je najveca luka u evropi i treca najveca luka u svetu po broju prevezenih putnika koja opsluzi 19 miliona putnika godisnje. Po izlasku iz metro stanice, uocava se veliki pesacki prelaz preko ulice koji vodi na ulaz u luku. Sa tog prelaza se pruza pogled na luku i ogromne kruzere i trajekte u njoj koji se polako pune za verovatno prve dnevne polaske. Odlazim na celo luke ako se gleda po karti, jer se odatle pruza dobar pogled na istu. Luka je ogromna i oko nje saobracaju neke linije gradskog prevoza kojima mozete doci na odredjeni dok. Uz nekoliko fotografija, napustam luku i vracam se na pocetnu stanicu zelene linije, gde se moze videti ocuvani stari izgled stanice iz 19 veka. Ulazim u metro i sledeci cilj na mojom mapi Atine je Olimpijski kompleks otvoren 2004 godine za olimpijske igre u Atini, koji se nalazi skroz na drugom kraju grada, daleko na severu. Za razliku od dolask, sada je poprilicna guzva u metrou. Pocinje radni dan, te i Atina pocinje da dise.

IMG_1034_resize

IMG_1035_resize IMG_1036_resize IMG_1037_resize

Olimpijski kompleks, oko 08.00h

Olimpijski kompleks se nalazi na severu Atine, do kojeg vozi zelena linija metroa (Irini stanica). Kako sam krenuo sa pocetne stanice, a kompleks je gotovo na kraju linije dugacke 26km, navozao sam se dobrano (opet citaj dugo), da mi je glava pocela padati koliko mi se prispavalo, a sve cekajuci da chujem “next station: Irini”. Negde oko 08.00h sam stigao, sto kazuje da voznja sa pocetne stanice traje negde izmedju 30 i 60min. Po izlasku iz Irini stanice odmah se nailazi na kompleks koji je na prvi pogled ogroman. Sastoji se od zatvorene olimpijske hale koja je danas dom Panatenaikos kosarkaskog kluba (Panathinaikos), olimpijskog vodenog centra, olimpijskog teniskog centra, olimpijskog velodroma za kruzne biciklisticke trke sa cudnim krovom, a kao kruna svega je velelepni olimpijski stadion (Olympic Stadium “Spiridon Spiros Louis”). Kao zacin svemu tome tu je i Zid nacija (Nations Wall), zidna skulptura oblika zvona, koju kao i sve navedeno potpisuje spanski arhitekta Santiago Calatrava. Uz dorucak na klupici i nekoliko forografija vracam se na stanicu Irini samo sada u suprotnom smeru i zapucujem se ka Omonia trgu, mom sledecem cilju.

IMG_1040_resize

IMG_1044_resize IMG_1043_resize

Omonia trg, oko 09.00h

Omonia je jedan od dva glavna i centralna trga u Atini. Nije nista drugo do jedna omanja povrsina sa kojom klupicom oko koje se slivaju ulice i oko koje su razni hoteli. Uz proveru na standardnoj mapi u panou na trgu krecem pesaka Stadiou ulicom ka Sintagma trgu. Prolazim pored omanjeg trga pod imenom Klafthmonos i Istorijskog nacionalnog muzeja u koji na zalost ne svracam, samo zbog vremena. U ulici koja je paralelna sa ovom kojom se krecem se nalaze jos i Olympia teatar, Nacionalna biblioteka, Unirvezitet i Akademija nauka, ali to su mesta upravo za drugi dan posete/boravka Atini koji ovoga puta ja na zalost nemam. Nakon jos malo hoda i osvezenja radi ocuvanja budnosti u vidu ice-coffee dolazim do Sintagma skvera, koji je na prvi pogled dosta veci od Omonije.

IMG_1051_resize
IMG_1053_resize IMG_1050_resize IMG_1054_resize

Sintagma trg, oko 09.30h

Sintagma je dosta drugacija od Omonia trga. Na centralnom dosta vecem delu naspram Omonie se nalazi parka, gomilom drveca i palmi, kao oaza u Centru grada. Oko trga se nalazi dosta hotela najvisih kategorija, a na celu trga, samo ih ulica razdvaja je parlament Grcke (Hellenic Parliament), na daleko poznat po strazi koja boravi ispred Groba neznanog vojnika (koji je odmah ispred parlamenta), takozvanim Evzonima (Evzones). Evzoni su inace naziv za elitne jedinice lake pesadije i planinskih jedinica Grcke vojske. Ispred parlamenta su dva Evzona koji na trenutke nepomicno stoje, a zatim paradno marsiraju duz zacrtanih marsuta, meni jako smesnim korakom, ali ipak to je tradicija. Njih nije moguce nasmejati i odvuci im paznju, ipak je to uvezbavano godinama.

IMG_1066_resize

IMG_1067_resize

Sledi fotografisanje, u park na trgu nisam zalazio, samo sam bacio pogled, i zaputio se ka “space” tramvajima koji su cekali red voznje na pocetnoj stanici iznad sintagma parka. Pininfarina design, ma nemoj! Opet nesto sto Beograd nema, ali sto bi realno mogao imati. Niskopodni tramvaji (ATRAM), zvani i laki metro, koji imaju dva zgloba, dakle trodelni su, klimatizovani, brzi, imaju vrata sa obe strane te se otvaraju po potrebi u zavisnosti sa koje je strane stajaliste i izgledaju kao “zmaj”. Ipak je to Pininfarina, koja inace stoji iza dizajna gotovo svih Ferarija. Napustam oblast Sintagme i nastavljam dalje pesaka Amalias ulicom.

IMG_1070_resize
IMG_1056_resize IMG_1059_resize

Advertisements
 
4 коментара

Објављено од стране на август 12, 2008 in Putovanja

 

Ознаке: , , , , , , , , , , , ,

4 responses to “Atina za jedan dan

  1. Marina

    јануар 31, 2009 at 20:49

    Hvala na ovako detaljnom opisu. Cene se neće izmeniti za ovo leto, bar ne mnogo, a mi baš planiramo da obiđemo Atinu. Da li bi se isplatilo da se uzme neki smeštaj, samostalno u Atini? Koliko je ona skuplja od Paralije?
    Pozdrav, Marina

     
  2. ludvikandrija

    фебруар 1, 2009 at 12:05

    Iskreno, nisam obracao paznju na smestaj u Atini! Ali ako planirate da se zadrzite dva tri dana, nacicete sigurno neki hotelchic, pa da na miru obidjete, zaista prelep grad.

    Sto se tiche celog odmora, mislim da se moze medju ovim linkovima iznad pronaci i neki info ili ponuda smestaja u Atini. U svakom slucaju, sve informacije se uglavnom mogu pronaci na netu.

    Cene su uglavnom iste i u Parali-i i u Atini, sto ose tiche hrane i sl. Sto se smestaja tiche, ne bih znao, sigurno je nesto skuplje, ali ne verujem da je nesto preterano.

    Ja ove godine imam u planu da obidjem severni deo Grcke, tj. da mi baza bude mozda neko letovalishte na Halkidikiju, a da odatle idem do Soluna i Waterland-a.

     
  3. Sladjana

    јануар 24, 2011 at 23:13

    Sve pohvale za opis. Stvarno jako korisno. Ako se odlucimo za Atinu u sopstvenoj reziji, ovo ce nam biti plan obilazaka! Bar za pocetak.
    Pozdrav!

     
  4. marimari

    јул 30, 2011 at 16:58

    Želim pre svega da se zahvalim na korisnim informacijama koje su nam poslužile prilikom obilaska Atine iz Katerinija a koje sam pročitala na vašem blogu neposredno pred letovanje u Paraliji.
    Mi smo išli istim vozom u ponoć i putovali 10 sati jer se voz pokvario.Proveli smo ceo dan u Atini kojom smo oduševljeni i vratili se istim vozom opet u ponoć iz Atine do Katerinja,ovog puta za 5 sati.Dve uzastopne noći u vozu je naporno pogotovo sa detetom a i putnici su uglavnom crnci,Afganistanci i imigranti iz Albanije a ni ostali putnici baš nisu za pohvalu.
    Jedna napomena u vezi rezervacija sedišta u vozu – na stanici Katerini uz kupljenu kartu ne dobijate broj sedišta,što nije strašno ako idete do Soluna za sat vremena pa možete i da odstojite.KARTE SA OZNAČENIM SEDIŠTEM ( relacija Katerini – Atina) SE MOGU KUPITI U SOLUNU BILO NA SAMOJ STANICI BILO U EKSPOZITURI GRČKE ŽELEZNICE – OSE – NA ARISTOTELOVOM TRGU U SAMOM CENTRU SOLUNA( radno vreme je do 15 h).Ovo je važno jer je put do Atine vozom dug ( U našem slučaju 10 sati zbog kvara) a voz je uvek prepun i mnogo ljudi stoji.Mi smo morali da se izborimo za naša sedišta sa nekim imigrantima iako su bila numerisana.Ovo se odnosi na onaj najejeftinji voz gde je povratna do Atine oko 26 e.
    Hvala na korisnim infomacijama i što se tiče atinskog metroa koji zaista štedi vreme u obilasku ovog ogromnog grada. Pozdrav 🙂

    Mali poklon čuvena pesma Mikisa Teodorakisa — Voz polazi u 8 sati ,voz za Katerini

     

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

 
%d bloggers like this: